KISAH RINDU ALIF PADA MEREKA


Gambar Raya Tahun ini 2009
(dari kiri belakang : afkar, akif, saya, abah, mak, siti rohani,kak long, abg amir)
(dari kiri depan : azmi dan aminah)

Salam rindu buat keluarga tercinta. Hati ini tiba-tiba terdetik dan terasa sayu bila kenangkan mereka. Siapa yang tidak rindu pada keluarga. Tambah-tambah berjauhan pada mereka...Adakalanya teringt masakan mak..kangkung masak hitam..fuh..sedap tuh.. Alif anak ke 2 dari 7 adik beradik. Hari ini sudah genap 2 tahun 63 hari aku di bumi bertuah ini..mesir....

Buat abah dan mak yang diingati selalu. Semoga abah dan mak sht2 slu, dipanjangkan umur, murah rezeki dan lain2.

Pagi ini alif dapat hubungi abg sulung pertama melalui YM yahoo messenger..Abg amir shahreza tapi dah kahwin dengan kak long. Mengajar di sekolah menengah. Semoga bahagia selalu.

Hari ini, dapat berita pulak siti rohani yang merupakan adik ke-3 dapat tawaran sambung belajar dalam ijazah bahasa malaysia komunikasi di uitm shah alam. Tahniah siti. Belajar rajin2..

Buat adik ku azmi ke-4 yang kini dah ke oversi belajar perubatan di India. Azmi pulak dah lama inginkan jadi doktor. Teringt lagi kecik2 dlu..klu azmi nak jadi doktor kelak kena bedah org...jaga mayatlah..mcm2.. Semoga menjadi doktor yang dapat berbakti pada Agama Islam dan Tanah Air Malaysia. Moga tabah dgn ujian di INDIA. Kalau jadi mai mesir tahun depan bagi tau abg alif yerk. Insyaallah.

Buat adik ku akif ke-5 yang kini sedang menghadapi SPM di Sekolah Sains Hulu Yam Selangor (SEMASYUR) semoga dapat jawab dengan tenang dan mendapat keputusan yang cemerlang kelak mcm trial dlu 8A1. Insyaallah.

Ne pulak khas buat afkar adik ku ke-6. Baru je lepas PMR. Ingt pesanan abg alif jangan bawa motor laju2 kat rumah tuh. Rajin-rajin tolong mak abah kat kedai.

Buat adik bongsu ku pulak. Adik kesayangan la katakan.hehe. Siti Aminah.Adik bongsu pulak siti aminah baru ja dapat keputusan upsr. Tapi abg alif x tau lagi minah dapat berapa..nti klu aminah baca entri ini kat rumah minah msjlah abg alif yerk. Isyaallah minah dapat masuk asrama. Abg alif doakan semoga minah dapat keputusan yang baik mcm percubaan dlu 5A. Amin Ya Rabbal a'alamin.

Insyaallah..alif akan ingt segala nasihat dan pesanan keluarga..doakan alif di sini..

0 Response to "KISAH RINDU ALIF PADA MEREKA"

Catat Ulasan