Alhamdulillah selamat sampai malaysia


Alhamdulillah..syukur pada Allah perjalanan saya pulang bercuti ke malaysia tiba dengan selamat. Terima kasih buat sahabat2 yang sudi ziarah rumah ana dan hantar ana ke mator. Semoga Allah merahmati kalian semuanya. Insyaallah ana akan bawa hagah sikit buat kalian.

Kita selaku khalifah di atas muka bumi ini wajib menjalankan tanggungjawab kita menyebarkan dakwah islam tidak kira dimana jua kita berada sekalipun. Sidang pembaca sekalian, ana ingin berkongsi 1 cerita. Baru2 ini ana bertemu masyarakat malaysia dan ana ditanya mengenai ilmu agama. Persoalan yang timbul ialah mengenai masalah bid'ah yang masih menjadi topik perbincangan dikalangan masyarakat malaysia. Alhamdulillah ana telah menjelaskan tentang perkara tersebut sehingga mereka memahami sedikit sebanyak permasalahan agama sekarang.

Sahabat sekalian, buat mereka yang akan pulang ke malaysia, nasihat ana pelajarilah ilmu sebanyak yang mungkin, perkara2 asas seperti tahlil, bacaan yasin, doa2, dan lain2 perlu dihabiskan semuanya. Pepatah ada menyebut " Sediakan payung sebelum hujan " ok...sampai sini dulu entri pada kali ini..

Doakan ana dapat berjuang dan berbakti di tanah air..jumpa lagi..wslm.

0 Response to "Alhamdulillah selamat sampai malaysia"

Catat Ulasan