Kerajaan Malaysia Jangan Hipokrit

Assalamualaikum w.b.t


Dunia hari ini mengecam sekeras-kerasnya kekejaman dan kezaliman tentera rejim zionis israel terhadap penduduk Gaza di Palestin dan pencabulan hak asasi manusia terhadap penyerangan konvoi kemanusiaan antarabangsa ke Gaza baru-baru ini. Demontrasi membantah ke atas kekejaman dan kezaliman itu dilakukan oleh ramai pihak. Negara Malaysia juga tidak ketinggalan dalam melakukan demontrasi tersebut. Baru-baru 4 jun dijangkakan seramai 50 ribu rakyat malaysia dari perlbagai parti politik, NGO yang terdiri dari perlbagai agama dan kaum turut menyertai bantahan menyerahkan memorandum ke Kedutaan Amerika tersebut.

Apa yang menarik perhatian saya dari perarakan ini ialah jumlah rakyat malaysia ketika itu cukup memberangsangkan berbanding pemuda-pemuda umno yang mengadakan himpunan membantah kekejaman tentera rejim zionis israel. Dalam bantahan lain dikatakan kira-kira hanya 200 orang sahaja yang menyertai bantahan dari pemuda umno sahaja. Namun apa-apa pun saya ucapkan tahniah dan syabas kepada semua rakyat malaysia kerana berjaya mengadakan demontrasi perarakan membantah kekejaman tentera rejim zionis israel tersebut.

Kerajaan malaysia yang dipimpin oleh Dato Seri Najib Tun Razak bersama dengan kuncu-kuncunya turut membantah kekejaman tentera zionis israel ini. Namun di sana adakah Najib benar-benar mengecam tindakan zalim tentera rejim zionis israel tersebut. Selagi mana Malaysia dengan konsep 1 malaysia kerajaan UMNO dan BN masih menyembunyikan APCO dan Asiasoft dalam negara ini dan tidak menghalau mereka keluar dari negara ini, selagi itu tentera zionis israel akan terus bermahajaralela.

Pendedahan terus dibuat untuk membuktikan kerajaan malaysia adakah betul-betul serius dengan menentang hubungan bersama israel. Namun di sana amat mengecewakan kita semua selaku rakyat malaysia yang mempunyai pimpinan seperti mereka ini. Rakyat saudara seislam kita di bumi palestin berjuang bermati-matian dengan israel, sekatan makanan diberikan kepada mereka, namun pimpinan kerajaan malaysia masih lagi menyumbang sumbangan kepada tentera rejim zionis israel. Bagaikan tangan kanan menentang, tangan kiri pula memberi.

Buat pengetahuan semua, rupa-rupanya kapal-kapal israel sejak tahun 1998 lagi dibenarkan berlabuh di malaysia. Pelabuhan yang terlibat ialah Pelabuhan Barat di Klang, Terminal Utara, Pulau Pinang dan Pasir Gudang, Johor sebagai pelabuhan untuk memasuki Malaysia yang dikatakan bagi tujuan berdagang. Kapal-kapal israel dibenarkan menggunakan pelabuhan berkenaan sejak 1998 lagi! Kebenaran menggunakan pelabuhan di Malaysia dilakukan melalui Gold Star Line Ltd. yang merupakan anak syarikat Zim Israel Navigation Company (Zim Lines).

Perkara ini disahkan oleh Menteri Kewangan Datuk Seri Kong Cho Ha dalam satu kenyataan semalam.

Kapal-kapal dari Israel dikenakan beberapa syarat seperti tidak boleh menaikkan bendera negara berkenaan apabila memasuki atau berada di sempadan Malaysia dan anak-anak kapal tidak dibenarkan meninggalkan kapal apabila berada di dalam perairan Malaysia kecuali jika berlaku kecemasan. Pengumuman ini sekaligus mendedahkan sikap hipokrit kerajaan 1Malaysia yang kononnya anti israel dan yahudi. Namun di sana masih lagi meneruskan mengadakan hubungan dengan mereka.

Sebagai rakyat malaysia yang mempunyai rasa tanggungjawab dan keprihatinan, adakah masih lagi kita semua hendak menyokong tindakan kerajaan yang terang menerang lagi masih mengadakan hubungan bersama Israel. Justeru itu, saya menggesa agar kerajaan 1Malaysia menuntut maaf kepada rakyat di negara ini kerana telah menyembunyikan kerjasama hubungan perdagangan Malaysia-Israel serta menamatkan serta merta semua bentuk kerjasama dan hubungan dengan negara haram yahudi itu.

Sekitar gambaran perarakan membantah kekejaman zionis pada 4 jun 2010



Pimpinan pakatan rakyat berucap dikhalayak ramai 4 jun 2010


Najib berucap membantah serangan israel...betul-betul serius ke ne??
?


Himpunan pemuda umno membantah serangan yahudi zionis..x nampak pulak FRU ne..mana yerk??

Membangun Bersama Islam Dalam Menegakkan Kebenaran!!!
Hancur!!!Hancur Zionis!!!
Sumber : (link)

Wallahua'lam.






0 Response to "Kerajaan Malaysia Jangan Hipokrit"

Catat Ulasan