KEAJAIBAN TUHAN

Alhamdulillah, segala puji dan puja bagi Allah Tuhan bagi semesta alam yang telah memberikan kita nikmat Iman dan nikmat Islam. Selawat dan salam buat Rasul junjungan yang telah memberikan seluruh kehidupannya untuk meninggi dan memperkasakan agama Allah serta para Sahabat Nabi S.A.W dan insan-insan yang mengikuti jejak langkah mereka di sepanjang zaman.

Sesungguhnya manusia di atas muka bumi ini terdiri daripada 2 jenis golongan. Golongan pertama ialah golongan lelaki yang bergelar kaum Adam. Manakala golongan kedua pula ialah golongan perempuan yang bergelar kaum Hawa.

Firman Allah S.W.T. : Ingatlah ketika Tuhan MU berfirman kepada Malaikat : "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi". Mereka berkata : Mengapa engkau hendak menjadikan khalifah di bumi itu orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami (malaikat) senantiasa bertasbih dengan memuji engkau dan mensucikan engkau ?" Tuhan berfirman : "Sesungguhnya Aku (Allah) mengetahui apa yang tidak kamu ketahui".
( Surah Al-Baqarah : Juz 1, Ayat:30 )

Firman Allah S.W.T. lagi : Dan aku (Allah) tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya menyembah ku.
( Surah Adz-Dzaariyaat : Juz 27, Ayat:56 )

Kedua ayat dia atas jelaslah bahawasanya kita sebagai hamba Allah di ciptakan untuk menyembah kepadanya dan mengabdikan diri kepadanya. Mereka-mereka yang memperjuangkan agama Allah (Islam) insyaallah Allah akan membantu hamba-hambanya dalam apa jua sekali pun.

Sabda Nabi Muhammad S.A.W. : "Sesungguhnya Ulama' adalah pewaris Nabi". Pemergian wafatnya Nabi Muhammad S.A.W 1400 tahun yang lalu telah meninggalkan kepada kita Al-quran dan Sunnah yang tidak akan kita sesat selama-lamanya. Agama islam yang masih kita anuti sekarang adalah hasil perjuangan baginda Nabi Muhammad S.A.W. sehingga tertegaknya ISLAM di atas muka bumi ini. Rasa syukur tidak terhingga buat Nabi Muhammad S.A.W.

Oleh yang demikian, marilah sama-sama kita semua bangkit @ berperang memperjuangkan agama islam tidak kira dari segi aspek apa sekali pun. Samaada dari sudut ilmu, ibadah, menentang pemikiran-pemikiran barat (orientalisme,kristianisai) dan lain-lain.

Dari Abu Hurairah R.A. katanya : Rasulullah S.A.W bersabda bersabda : "Sesiapa yang mati tanpa tidak pernah berperang, bahkan dihatinya tidak pernah tergerak untuk berperang, maka matinya sama dengan mati orang munafiq".
(Hadis Riwayat Imam Muslim).

Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud : "Sesiapa yang menunjukkan di atas sesuatu kebaikan, maka baginya pahala seumpama palakunya".
(Hadis Riwayat Imam Muslim).

Oleh yang demikian marilah kita semua menghayati apa yang dapat saya tampilkan di sini. kesempatan ini juga marilah sama-sama kita melihat dua video (Keajaiban Tuhan)seorang pejuang agama Allah. Mudah-mudahan kita semua dapat mengambil pengajaran di sini. AL-FATIHAH BUAT ALLAHYARHAM USTAZ FADHIL NOOR.
Wassalam.






2.50 pagi (time mesir)

0 Response to "KEAJAIBAN TUHAN"

Catat Ulasan