Majlis Sambutan Maulid Nabi 1431 H

Syukur pada Allah s.w.t kerana masih diberikan nikmat iman dan islam. Selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhammad s.a.w serta mereka yang sentiasa berada di atas jalan yang lurus.

Mansurah 09 Mac - Majlis Sambutan Maulid Nabi telah berlangsung dengan lancarnya. Majlis tersebut diadakan di Dewan Persada Jazira Al-Ward, Utubis Jadid. Sekitar 100 orang ahli mansurah turut hadir. Jemputan khas pada majlis tersebut ialah Imam II Masjid Al-Azhar As-Syarif Syiekh Asyraf Hamid Hasanain. Syiekh telah berkongsi ilmu dengan kami mengenai Sambutan Maulid Nabi. Antaranya ialah :

  • Menerangkan Sambutan Maulid Nabi adalah bukan bida'ah seperti mana sesetengah manusia hari ini menganggap dan menghukum menyambut Sambutan Maulid Nabi adalah perkara bida'ah.
  • Nabi Muhammad s.a.w juga menyambut hari kelahiran baginda s.a.w.
  • Sambutan Maulid Nabi juga dapat mengukuhkan hati kita kepada Nabi Muhammad s.a.w.
  • Nabi adalah sebaik-baik akhlak.
Majlis diselang-selikan dengan selawat dan bacaan burdah buat baginda Muhammad s.a.w. Semoga kita hari ini mendapat syafaat daripada Nabi Muhammad s.a.w kelak serta sentiasa dalam rahmat Allah s.w.t. Majlis berakhir dengan bacaan doa daripada syeikh.

Kenangan bersama : -

Saat menunggu kehadiran Syeikh Asyraf Hamid Hasanain

Syeikh Asyraf Hamid Hasanain
( Imam II Masjid Al-Azhar As-Syarif )


Bacaan Selawat dan Burdah buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w

Gembiranya bila bersama para ulama'

Bersama Syeikh Asyraf Hamid Hasanain

Wallahua'lam.

0 Response to "Majlis Sambutan Maulid Nabi 1431 H"

Catat Ulasan