Kelebihan Mengamalkan Ayat Seribu Dinar

Assalamualaikum w.b.t.


Surah At-Thalaaq : ayat 2&3


Ayat ini mengandungi seribu faedah jikalau diamalkan tiap-tiap kali lepas sembahyang sebanyak tiga kali, insya’Allah akan beroleh seribu faedah, barang siapa yang beramal dengan ayat ini Allah taala akan mengadakan baginya jalan keluar dari segala kesulitan, Allah ta’ala akan memberi rezeki yang banyak dengan tidak di sangka-sangka dan Allah Ta’ala menyampaikan segala hajatnya, dengan beramal bersungguh-sungguh dan yakin kepada Allah, terlindung segala daripada bala di darat dan di laut.

Jikalau dibaca ayat ini kepada orang yang sedang sakit sebanyak 3 kali dan dihembuskan kepada si pesakit itu dan di jampi pada air sebanyak 3 kali diberi minum, insya’Allah si pesakit akan sembuh.

Jikalau mendapat sebarang kesusahan yang amat berat, kesusahan kerana kezaliman orang-orang tamak, oleh peperangan yang ditimbulkan oleh musuh-musuh Negara, beramallah selalu dengan ayat ini selepas daripada sembahyang lima waktu, mudah-mudahan segala kesusahan mendapat perlindungan dari Allah Ta’ala.

Bacalah ayat ini sesudah sembahyang lima waktu, baca ketika hendak tidur tiga kali, baca ayat ini ketika hendak keluar rumah sekurang-kurangnya tiga kali. Barangsiapa yngg sentiasa membaca ayat seribu dinar ( Surah Al-Thalaq 2-3) dan menjadikannya sebagai zikir harian dengan istiqamah, InsyaAllah akan mendapat rezeki tanpa disangka-sangka atau di luar dugaan akal manusia.

P/S : Ikhlaskan niat dalam mengamalkan ayat-ayat quran.

Wallahua'lam.

0 Response to "Kelebihan Mengamalkan Ayat Seribu Dinar"

Catat Ulasan