Jangan Putus Berdoa

Gambar : Usamah Hamdan (Anggota Biro Politik Hamas) memberi amaran terhadap zionis

Hari ini dalam sejarah berita angkara kematian di Bumi Palestin semakin meningkat. Serangan demi serangan terus dilancarkan buat penduduk bumi palestin. Kanak-kanak kecil yang tidak berdosa dipenjarakan. Tindakan zalim zionis hari ini mengusir ribuan penduduk rakyat di Tebing Barat. Berkata jurucakap Hamas, Fauzi Barhum menegaskan, kenyataan menteri kewangan Zionis, Yuval Steinitz, mencerminkan niat pemerintah penjajah Zionis dalam tindakan keganasan negara untuk bangsa Palestin. Lagi menyedihkan apabila serangan terhadap Masjid Al-Aqsa terus diserbu.

Tayseer Rajab Syaikh Tamimi, Ketua Majlis Keadilan Palestin dan Presiden Pembelaan Islam-Kristian Baitulmuqaddis dan tempat-tempat suci lain, meminta semua rakyat Palestin di seluruh tempat, terutama Baitulmuqaaddis agar hadir di Masjid Al Masjid Aqsa bagi menghalang serangan tentera rejim Israel. Seruannya dibuat sebagai tindakbalas terhadap perisytiharan kumpulan-kumpulan ekstremis Yahudi yang berniat untuk menyerbu Masjid Aqsa pada hari ini untuk meraikan perayaan yang dipanggil “Jangkauan Yahudi” di antara Kubah Batu dan Kubah Al-Selselah, serta pengisytiharan “Gerakan Pengawal Kuil” dalam laman web mereka bagi mengadakan himpunan Yahudi di Masjid Al-Aqsa pada 1 April untuk merobohkan masjid dan membina kuil di atasnya.

Oleh yang demikian, kita selaku saudara umat islam wajib untuk membantu saudara seislam kita di sana. Hulurkan sumbangan buat mereka. Terus berdoa agar Allah s.w.t memberikan kejayaan dan kemenangan buat pejuang-pejuang islam di sana. Andai ditakdirkan mereka mati di sana. Semoga mereka mati dalam keadaan "Syahid Fi Sabilillah". Amin Ya Rabbal A'lamin.

Warga Al-Quds menentang polis zionis haram di pintu masuk Asbat

Lagi kes rumah rakyat Palestin dirobohkan di Tebing Barat

Kanak-kanak Palestin di penjarakan

Israil menahan seorang tahanan penduduk Palestin

Wallahu a'lam.

Bait Murur
3.45 p.m

0 Response to "Jangan Putus Berdoa"

Catat Ulasan