Ya Allah...Sayu Nya Hati KU ini..


Bismillahirrahmanirrahim...
aku mulai doaku ini dgn menyebut nama Mu Ya Allah...

Ya Allah..
Sesungguhnya engkau adalah tuhan yang maha Pengampun lagi Maha penyayang,
engkaulah pemilik segala-galanya,
pencipta segala alam,
pencipta semua yang bernyawa,
ku bersyukur pada Mu ya Allah..
selawat dan salam buat kekasih mu,
Rasulullah s.a.w.,para sahabat, tabi', tabii'n, dan seluruh ahli bait mereka...

Ya Allah..
Engkau panjangkanlah umur ku,
Engkau murahkanlah rezeki ku,
Engkau terimalah segala amal ibadah ku,
Engkau ampunilah segala dosa-dosa ku kecil dan besar,
Ya Allah..
Engkau ampunilah dosa kedua ibubapa ku, tempatkanlah mereka bersama orang-orang yang beriman kepada Mu Ya Allah di dalam Syurga Mu Ya Allah..
ku ukirkan doa ku ini buat diri ku kepada mu Ya Allah,
Engkau berikanlah hidayah dan rahmat mu pada Ku Ya Allah,
Engkau bersihkanlah hati ku dari segala kekotoran dan maksiat,
Engkau angkatkanlah martabat ku bersama orang yang beriman dan beramal soleh...

Ya Allah,
berikanlah kejayaan kepada ku dan rakan-rakan ku, kesihatan yang cukup, kecerdikan, isteri yang solehah, dan zuriat yang baik,
jauhilah aku dari sifat malas, takbur, hasat dengki dan kedekut,
sesungguhnya engkau mengetahui segala isi hati ku,
perkenankanlah ya Allah....

Ya Allah..
Sesungguhnya hidup ini hanyalah sementara,
Akhiratlah segala-galanya,
Engkau jauhilah aku dari seksaan kubur mu, seksaan api neraka mu Ya Allah,
Berikanlah kesedaran dan keinsafan untuk selalu melakukan kebaikan,
bersihkanlah hati ku, wajah ku, dan seluruh diri ku..

Ya Allah..engkau bantulah saudara seislam ku di sana,
engkau bantulah palestin, iraq, afghanistan, dan seluruh negara islam,
hancurkanlah zionis, israil, amerika, yahudi,
sesungguhnya golongan itu telah dilaknat mu Allah,
Ya Allah..jadikanlah aku selalu bersyukur akan nikmat yang engkau berikan kepada ku,
sesungguhnya aku tidak dapat menghitung nikmat mu Ya Allah,

Ya Allah,berikanlah kejayaan kepada ku, najahkanlah aku di dalam peperiksaan samaada di dunia dan di akhirat kelak,
berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini,
Ya Allah,najahkanlah aku di dalam peperiksaan yang akan tiba ini,
aku belajar kerana mu Ya Allah,
perkenanlah Ya Allah,
perkenanlah Ya Allah,
Sesungguhnya kepada Engkau aku mohon pertolongan dan perlindungan,
Amin Ya Rabbal A'lamin........

0 Response to "Ya Allah...Sayu Nya Hati KU ini.."

Catat Ulasan